Technisch Applicatiespecialist

Bedrijf
TOPdesk
Type
Vacancy
Werkgebied
Curius
Sector
Bachelor & Master

Omschrijving:

Technisch Applicatiespecialist (WO)

Ben jij een hoogopgeleide starter en wil je met jouw technische interesse een goede carrièrestart maken bij de 3e beste werkgever van Nederland? Dat kan bij TOPdesk. Je helpt je salescollega’s in binnen- en buitenland met mooie technische oplossingen die het verkoopproces optimaliseren.

Jouw interesse in techniek en innovaties maken jou de ideale technical guru voor

een internationale salesomgeving.

Vacature: Technisch Applicatiespecialist

Waar kom je terecht? In een team van 6 collega’s die techniek in het algemeen, software en automatisering prachtig vinden. Binnen een sales-omgeving kun je hier namelijk erg veel in betekenen. Als het jou lukt om het werk van niet-technische collega’s makkelijker te maken door iets (technisch) slims te bedenken, dan maak je veel mensen blij. Je kunt hiermee zelfs direct invloed hebben op de verkoopresultaten. Het team heet Business Support en valt binnen de afdeling Sales van TOPdesk. We ondersteunen vanuit Delft zowel het Nederlandse kantoor als onze buitenlandse vestigingen.

Wat ga je doen als Technisch Applicatiespecialist?

De vacature bestaat uit meerdere focusgebieden. Je werkt aan verschillende projecten en bent samen met het team verantwoordelijk voor LIFT, hét bedrijfskritische softwaresysteem waar we ten behoeve van onze communicatie met klanten mee werken. LIFT wordt dagelijks door meer dan honderd mensen in tien landen gebruikt. Ook ben je vraagbaak voor sales-collega’s die ‘moeilijke technische vragen’ krijgen van klanten. Deze puzzels probeer je uiteraard op te lossen. Daarnaast is er het internationale aspect: je hebt te maken met alle branches van TOPdesk. Hier ligt ook een uitdaging: wat hebben de verschillende vestigingen nodig? Lukt het om hen op dezelfde lijn te krijgen?

Kortom, als Technisch Applicatiespecialist heb je een heel afwisselende baan. Naast dat het een technisch uitdagende functie is, op vaak nog onontgonnen gebied, is er contact en samenwerking met veel verschillende afdelingen, teams en mensen. Je krijgt veel vrijheid om je interesses te onderzoeken en ook in het initiëren van projecten. Belangrijk is dat je leergierig en technisch bent. Je moet het leuk vinden om toffe oplossingen te bedenken voor collega’s en klanten.  

Een voorbeeld van een (internationaal) project

Potentiële klanten willen graag live in onze software rondklikken om ons product beter te leren kennen. Deze service is al mogelijk via de TOPdesk-websites, maar we zouden dit graag willen moderniseren en het systeem nog klantvriendelijker maken. Tevens bestaat de wens om dit systeem geschikt te maken voor 'continuous deployment': een werkwijze waardoor klanten altijd de allernieuwste versie van TOPdesk te zien krijgen.  Hoe dit aan te pakken en welke oplossing (internationaal gezien) het beste past, dat is dan aan jou.

Het ideale profiel van een Technisch Applicatiespecialist:

  • universitaire starter
  • analytisch en technisch
  • zelfstandig en ondernemend
  • kan verschillende projecten tegelijk managen
  • spreekt vloeiend Engels

Enige ervaring met programmeren en SQL is een pre

Wat mag jij verwachten?

  • Veel zelfstandigheid en ruimte voor jouw eigen ideeën en aanpak
  • Gezellige, leergierige collega’s
  • Een informele cultuur en veel vrijheid in je werk
  • Groei- en (internationale) doorgroeimogelijkheden
  • De mogelijkheid om hard werken af te wisselen met een spelletje pinball
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden

Interesse in deze carrièrestap?

We ontvangen graag jouw cv en een heldere motivatie via vacatures@topdesk.nl ter attentie van Nienke van den Berg (HR). Laat ons in je brief of e-mail even weten hoe je deze vacature precies hebt gevonden. We nemen snel contact met je op.